試しに描くスタイルを変えて作業してみました。 結論、失敗です。 最近何か自分自身に不足なところがあってあれこれたくさんの試み及び勉強をしているのに手に慣れていないからしきりにぐるぐる回ってばかりですね。 元のスタイルでもう一度作業して、早くアップロードできるようにします...(╥﹏╥) 後援者の方々のためのクリスマスカードを今日アップロードしようとしましたが ほとんど10時間以上悩みと問題点把握にだけ没頭しているうちに時間が経ってしまいました。(╥﹏╥) 絵とマンガも全部独学で学んで一つを新しく実行しようとしたらいろんな面で壁にぶつかる感じが強いですね...(╥﹏╥) すいません 시험 삼아 그리는 스타일을 바꿔 작업해봤습니다. 결론. 망했습니다... 최근 먼가 제 자신에게 부족함이 있어 이것저것 많은 시도 및 공부를 하고 있는데 손에 익숙하지 않으니 자꾸 멤돌기만 하네요 본래 스타일로 다시 작업하여 빠르게 업로드 하도록 하겠습니다 ...(╥﹏╥) 후원자 분들을 위한 크리스마스 카드를 오늘 업로드 하려 했지만 거의 10시간 이상 고민과 문제점 파악에만 몰두 하다 보니 시간이 지나버렸네요 ..(╥﹏╥) 그림 및 만화도 전부 독학으로 배워 하나를 새롭게 실행하려고 하니 여러모로 많이 벽에 부딪히는 느낌이 강하네요...(╥﹏╥) 죄송합니다. I tried to change the drawing style. In conclusion, it's a failure. Recently, I've been trying and studying a lot, but I'm not used to it, so I keep spinning around. I will work on the original style again so that I can upload it quickly...(╥﹏╥) I was going to upload a Christmas card for my supporters today. It took me more than 10 hours to concentrate on understanding my worries and problems.(╥﹏╥) When I try to learn all the pictures and comics on my own and do one new thing, I feel like I'm going to run into a wall in many ways...(╥﹏╥) SORRY...T^T